fredag 5 november 2010

Klumpedunsen

Nu är jag och Turbo i Bålsta hos min syster K. Vi ska vara här hela vintern eftersom jag inte har någon värme i mitt eget hus i Skivsjö. Igår tog vi bussen in till centrum för att handla och så köpte jag ett periodkort till kollektivtrafiken. När detta var avklarat var det ungefär trekvart kvar till bussens avgångstid och jag kände att jag var ganska hungrig (såg en kvinna som åt korv)så vi gick till gatuköket vid busstationen. Jag band Turbo utanför och gick in och köpte korv med bröd till mig och en kall korv till honom. Det fanns en bänk vid gatuköket där jag satte mig och åt min mat och gav hunden hans. På och vid en annan bänk satt och stod 4-5 personer som man kanske kunde kalla a-lagare. Inne på gatuköket satt 2-3 personer och åt. När jag ätit färdigt reste jag mig för att gå och kasta mitt skräp och hur jag bar mig åt vet jag inte riktigt men jag ramlade handlöst på asfalten och drog i fallet med mig "dramaten". Det gjorde rejält ont i höger knä och jag skrapade mig på lillfingret så jag blödde men jag tog mig upp igen för egen maskin. Jag såg mig omkring men ingen av människorna omkring mig rörde en min och det var absolut ingen som rusade till undsättning eller ens frågade hur det gick.
Det kändes som om det blödde på knäet och jag kände mig en aning mörbultad men när jag kom hem och inspekterade mig själv hade jag bara något litet skrapsår på knäet. Det var visserligen rejält svullet men ändå ingen större skada skedd. Ganska klumpigt av mig dock.

1 kommentar:

  1. Men mamma! De lat ju inge kul alls. O va trevligt att alla brydde sej sa mycket...
    Gillar temat pa bloggen, passar ju perfekt till ditt namn!
    Puuus

    SvaraRadera